Friday, October 9, 2009

Susu 1001, Motivasi untuk sukses

http://img190.imageshack.us/img190/7636/30454493.jpg
One thousand one (1001) This is only a symbol for progress, or even could be more optimistic motivation for reaching out and reaching for tomorrow better. try to reach out, "Today is better than yesterday. and tomorrow should be better than today". To reach good Day tomorrow, frequently opened the book and read it. The book is like a treasure, who is trying to dig to get the pearls that science will never run out of time and would eat away exposed age. will always be becoming even true friend when we are hard or happy and when we had nothing and did not have anything. Thus came to an end the real success and joy. Thousand and One (1001) is also a motivation to become a istiqomah / consistent or firm stance and become a qonaah or accept what is and is not adventurous.

Let us look at the number 0 (zero): I was a zero, I like the wheel of life is always turning up and down so the world lives, sometimes good and sometimes bad. We often difficult but always more fun when we are feeling. zero is a symbol of consistency, he never wishy washy always easy to accept a state firm, round shape, although many are always mocking. especially in the 1001 numbers, I am always optimistic because you are always guarded by two guards on the left and right, who always advised and guided me to the right path. Because the journey of life on earth is full of climbs and a big obstacle. Be consistent on the straight and qonaah with what has been received. Insha Allah you will be able to reach the life of a better day and be happy with your beloved baby and family. Remember .... Your child is your assets Day tomorrow. Educate therefore our beloved baby as early as possible.

Seribu satu (1001) ini adalah hanya sebuah simbol untuk maju atau bahkan dapat menjadi motivasi untuk lebih optimis menjangkau dan meraih hari esok yang lebih baik. berusahalah untuk menggapai, " Hari ini lebih baik dari kemarin. dan hari esok harus menjadi lebih baik dari hari ini". Untuk menggapai kebaikan dihari esok, sering-seringlah membuka buku dan perbanyaklah membacanya. Buku bagaikan harta karun, siapa yang berusaha menggalinya akan memperoleh mutiara-mutiara ilmu yang tak akan habis dimakan zaman dan takkan hilang diterpa usia. bahkan akan selalu mejadi sahabat sejati dikala kita susah atau senang dan dikala kita punya apa-apa dan tak punya apa-apa. Sehingga sampailah ke tujuan akhir yang sesungguhnya kesuksesan dan keceriaan. Seribu Satu (1001) juga menjadi motivasi agar menjadi orang yang istiqomah/konsisten atau teguh pendirian dan menjadi seorang yang qonaah atau menerima apa adanya dan tidak neko-neko.

Coba kita perhatikan angka 0 (nol) : aku adalah angka nol, aku ibarat roda kehidupan yang selalu berputar ke atas dan kebawah bergitulah kehidupan dunia, kadang kala enak dan kadang kala tak enak. Sering kita susah tetapi kesenangan padahal selalu lebih kita rasakan. angka nol adalah lambang konsisten, dia tak pernah plin plan dah selalu teguh menerima keadaan bentuknya yang bulat walaupun banyak yang selalu mencemoohkannya. apalagi dalam angka 1001, aku selalu optimis karena kau selalu dijaga oleh dua pengawalku dikiri dan kananku, yang selalu menasehati dan membimbingku ke jalan yang benar. Karena perjalanan hidup didunia ini penuh dengan tanjakan serta halangan yang besar. Tetaplah konsisten pada jalan yang lurus dan qonaah dengan apa yang telah diterima. Insya Allah anda akan bisa menggapai kehidupan hari yang lebih baik dan bahagia bersama buah hati anda tercinta serta keluarga. Ingat, .... anak anda adalah aset anda dihari esok. oleh karena itu didiklah buah hati kita tercinta sedini mungkin.

0 komentar:

Post a Comment